Ultimele articole scrise de Marian Zburlea: .


Yii developer London
Web Design Constanta

Page Rank Checker Google


Formular de verificare Google Page Rank

(Ex: http://zeusmedia.ro or http://www.familyaqua.ro)

Imagine de verificare

PageRank (Rangul Page) este un algoritm de analiza a legaturilor folosit de motorul de cautare Google pentru a acorda o pondere fiecarui element dintr-o multime de documente interconectate prin hiperlegaturi, cu scopul masurarii importantei relative în cadrul multimii. Daca pagina A are link catre pagina B, înseamna ca A afirma despre B ca acesta este important si rezulta ca B trebuie sa fie mai bine cotat în clasamente. Cu cât mai multe link-uri calitative catre site, cu atât PageRank-ul va fi mai mare si clasarea în clasament la fel. Coeficientul PageRank este un numar întreg care poate lua valori între 0 si 10.

Numele de PageRank este marca înregistrata a Google, iar algoritmul PageRank a fost patentat (U.S. Patent 6285999), si patentul apartine Universitatii Stanford la care a fost dezvoltat de Larry Page, si nu companiei Google. Google detine o licenta exclusiva de utilizare a patentului din partea Universitatii Stanford. Universitatea a primit 1,8 milioane de actiuni la Google în schimbul acestei licente; actiunile au fost vândute în 2005 pentru 336 milioane de dolari.

Istoric

PageRank a fost dezvoltat la Universitatea Stanford de catre Larry Page (de la care îsi trage si numele) si apoi si de Serghei Brin ca parte dintr-un proiect de cercetare despre un nou fel de motor de cautare. Proiectul a demarat în 1995 si a dus, în 1998, la un prototip functional, denumit Google, în 1998. La putin timp dupa aceea, Page si Brin au înfiintat firma Google Inc., compania din spatele motorului de cautare Google. Desi este doar unul din factorii care determina pozitia rezultatelor cautarii Google, PageRank continua sa furnizeze baza tuturor dispozitivelor de cautare ale Google.

PageRank se bazeaza pe analiza citarilor, teorie dezvoltata în anii 1950 de Eugene Garfield la Universitatea Pennsylvania, si fondatorii Google citeaza lucrarile lui Garfield în lucrarea lor originala. Analiza legaturilor web a fost dezvoltata întâi de Jon Kleinberg si de echipa lui, în cadrul proiectului CLEVER de la Centrul de Cercetare Almaden al IBM.

Functionarea algoritmului

Google ia în considerare doar link-urile de la site-uri ce au un PageRank mai mare sau egal cu 4. Google considera un link dat de un site ca si un vot de încredere. Totusi Google evalueaza valoarea acelui link la o valoare procentuala mai mica decât valoarea PR a site-ului ce ofera acel link. PageRankul dat de paginii A de catre pagina B scade direct proportional cu numarul de link-uri aflate pe pagina B. Între o pagina care are un PR de 4 cu numai 2 linkuri si alta ce are un PR 6 dar are 5 linkuri, este indicat un link de la pagina cu PR 4. Conform lui Sergey Brin si Lawrence (Larry) Page, cofondatori ai Google, Page Rank-ul unei pagini se calculeaza conform formulei:

PR(A) = (1 - d) + d * SUM ((PR(I->A)/C(I)) unde: PR(A) este Page Rank -ul paginii A. d este in general 0,85. PR(I->A) este Page Rank-ul paginilor I care contin un link catre A. C(I) este numarul de linkuri ale paginii I. PR(I->A)/C(I) este valoare PR pe care A o primeste de la I. SUM (PR(I->A)/C(I)) este suma tuturor valorilor PR pe care A le primeste de la paginile care contin link catre ea.

sursa documentatie google page rank

Custom PageRank Checker

© 1998 - 2017 ZeusMedia - Toate drepturile rezervate.

XHTML - CSS
Director Webpublicitate online, web design si promovare pe internet